Üzemeltető: Blogger.

Újabb Díj!

by - 21:35



Sziasztok! ^^
 Sárának köszönhetően (innen is csókollak), a JunBin történetem (Don't Touch Me!), részesült egy újabb díjban, amit itt is szeretnék nagyon-nagyon megköszönni! ^^ Sári egyébként a A Valós Élet írója, emellett persze más ficijei is vannak ^^ Bevallom, a NamJin nem az én párosom (mostanában már biztosan nem), de ti mindenképpen olvassatok bele, hátha elnyeri a tetszéseteket ^^


Íme a tíz kérdés, amelyekre válaszolok!


1. Miért döntöttél úgy, hogy elkezdesz írni?


 Ez számomra abszolút nem döntés kérdése volt. Egyszer csak kedvet kaptam hozzá, és valamiért elkezdtem. Régen volt már ez, kicsi is voltam, nem igazán emlékszem, ami azt illeti. Később rájöttem, hogy van némi érzékem a dologhoz, így már pár éve komolyabban is foglalkozom vele.
 Ha a kérdés amúgy csak a fanfiction írásra vonatkozott, akkor ez a válaszom: 2014 karácsonyán kezdtem meg az első fanfictionömet, és csak szórakozásból kezdtem bele. Kíváncsi voltam milyen lehet, jó poénnak tűnt, és sosem gondoltam volna, hogy végül ez lesz belőle.


2. Volt-e már olyan pillanatod, amikor megfordult a fejedben, hogy abbahagyod az írást, mert olyan kritikát vagy valami olyasmi történt, aminek következtében erre gondoltál?


 Mint a legtöbb írónak az életében, nekem is természetesen volt ilyen korszakom. Egyszer még szüneteltettem is az írást, de annak személyes okai (is) voltak, és nem jó szívvel tettem. Az írás a szenvedélyem, hosszútávon valószínűleg nem bírnám ki, ha nem ülhetnék le a gép elé, megnyitva a Word-öt, azon gondolkozva, mi a jó Istent kezdjek a karaktereimmel. Ennek megvan a maga szépsége, amit sosem tudnék valószínűleg elengedni.


3. Ha megtehetnéd melyik főszereplőd/szereplőd vagy esetleg más történet szereplő bőrébe bújnál bele és mennél végig a történeten?


 A saját szereplőim/karaktereim közül azt tudom, hogy Jin (The Death Of Lover) életén ezer százalék, hogy NEM mennék végig. Akik olvasták azt a ficit, pontosan tudják miért. De például, ugyanebből a történetemből, Jungkook szemszögéből nagyon is végigmennék az eddigi és az elkövetkezendő fejezeteken. Pluszban a School of Shame-ből és Love of Shame-ből ismert Baekhyun életét is kipróbálnám, bár itt is lennének olyan részek, amik bennem is meglehetősen mély sebet okoznának. 
 Akinek az életét tuti nem csinálnám végig, még akkor sem, ha kényszerítenek rá, az a A Different History-s Sehun, és a LIMBO-s Baekhyun. Sem mentálisan, sem fizikailag nem bírnám elviselni azt, amit ők elviseltek. (És itt jövök rá, mennyire szadista vagyok a karaktereimmel). 

4. Gondolkodtál már azon, hogy esetleg egy teljesen más műfajú történetet írsz, ami merőben nem a te stílusod, de ki szeretnéd próbálni?


 Igazából ezt már megtettem. Írtam már drámát, krimit, fantasy-t, paródiát, egypercest, novella sorozatot, slice of life-ot, fluff-ot, angst-et, illetve jelenleg van egy vígjáték-szerű szerepezésem is. Szívesen írnék horrort, és esküszöm, egyszer akár még a történelmi regény stílust is kipróbálnám, bármennyire is utálom a törit. A saját stílusomtól sosem tudnék megszabadulni, de minden stílusban ki szeretném próbálni magam, hogy a legvégén tudjam, melyik megy nekem a legjobban.


5. Ha találkoznál az egyik történeted szereplőjével, és kiderülne, hogy olvasta a sztoridat, akkor milyen kérdésekkel bombáznád?


 Az első, ami kicsúszna a számon, tuti az lenne: "Honnan a faszból tanultál meg magyarul?". Ismerem magam, ezer százalék, hogy ezt egyszer még tényleg meg fogom kérdezni (akármilyen emberről). Amúgy, ha tetszene neki a fici, biztosan arról kérdezgetném, hogy akadt rá, miért olvasott bele, mi fogta meg, nem volt-e sértő stb. Biztosan nagyon kíváncsi lennék, és érdekelne az adott személy véleménye, szerintem ez a legtöbbeknél így van.
 Ha nem tetszene neki, akkor felhúznám a nyúlcipőt, és sprintelnék haza, sírni a sarokba.


6. Az ismerőseid közül kivel írnál közösen egy történetet, és milyen címet adnál neki?


 Nagyon senkivel, ami azt illeti. A szerepezés annyira nem az én stílusom, annak ellenére, hogy vannak szerepezéseim. Kipróbálni tök jó, de engem kifejezetten zavar, hogy a történet rendszeres frissítése két emberen múlik. Sokszor van olyan, hogy amikor én írnék, a partnerem elfoglalt. Ez van az Unmyeong c. KaiXing szerepezéssel is, amiből kész van egy csomó fejezet, ahogy látjátok, mégsem bírjuk befejezni, és ez engem bánt. Mert ha egyedül írok valamit, ott csak és kizárólag az én felelősségem, ha nincs friss rész, mást hibáztatni meg nem szeretek.


7. Melyik az a történeted, ami a legközelebb áll hozzád, amiben úgy érzed, magadat valósítottad meg?


 Ami a legközelebb áll a szívemhez, az az A Different History, ez egyértelmű. Nagyon sok személyes dolog van benne, amit sokak nem érhetnek, és látom az első meg az utolsó fejezett között a hatalmas különbséget, ami egy látványos fejlődést mutat, nem csak nekem, hanem Nektek is! Ez pedig nagyon boldoggá tesz. Ráadásul nagyon sok mindent, és nagyon sok mindenkit köszönhetek annak a ficinek, ezért is magától érthető, hogy különleges helye van, a párosnak és a történetnek is a szívemben.
 A Közös pontunk: Adam Lambert c. paródiámban nagyon beleírtam önmagamat, hogy ha kérdés második részét nézem. HongKi személyisége, nagyon durván az én karikatúrám, és a mai napig imádok ezen nevetni. Hihetetlen nagy kedvencem ez a történet, annak ellenére, hogy az egyik fejezet alá olyan kommentet kaptam, amitől fogtam a fejemet a röhögéstől. 


8. Ha megtehetnéd (mert meg tudod) újraírnád valamelyik befejezett történetedet az elejétől kezdve, amivel talán teljesen más felé fog irányulni a történet?


 Nem. Alternatív befejezések természetesen vannak a fejemben, de nem véletlenül nem azokkal vetettem véget az eredeti fanficiknek. Mindennek megvan  a maga kis aranyosa oka nálam, és éppen ezért megtartom egyetlen egy valakinek a befejezett történeteim, esetleges változtatásait; ez pedig én vagyok. #sorrynotsorry


9. Megpróbálnál úgy is történetet írni, hogy annak nem idolok a szereplői, hanem általad megformált emberek?


 Csináltam már, nekem ez nem lenne újdonság. Illetve, a mai napig úgy gondolom, hogy én nem az idolokról írok, egyszerűen csak kölcsönveszem a külsejüket és a nevüket. Lássuk be, a valóságban élő Oh Sehun, biztosan nem olyan, mint az A Different History-ban szereplő Oh Sehun. Nem telne sokba átírni a karaktereim neveit, és akkor már hopp; rögtön nem idolok. Ha így közelítjük meg a dolgokat, akkor sosem írta idolokkal, maximum a küllemükkel és a neveikkel, amiket - mint már említettem - rendkívül hamar megmásíthatnék. A fanfiction amúgy is csak marketing fogások, de azok között is kiemelkedően jók.


10. Melyik az a műfaj, amivel a leginkább szeretsz írni és miért?


 Krimit és romantikus drámát, illetve a paródiámat nagyon szerettem írni. A fantasy-t jó volt kipróbálni, de rá kellett jönnöm, nagyon nagy figyelem és ötletáradat kell hozzá, pluszban kétszer annyira kell koncentrálni a részletekre, ez pedig rendesen eltántorított a dologtól. Pluszban, maga a Limbo nem nőtte közel magát a szívemhez, lehet ez is közrejátszik a véleményemben. De eltértem a tárgytól. A krimiket eleve imádom, szeretek harcokról írni, szeretem az ilyen összeesküvés elméleteket, élvezem a bonyolult karaktereket megalkotását, illetve azoknak megfejtését. (Lássátok: The Death of Lover). A romantikus dráma pedig adott a mindennapi életben, csak ki kell ragadni, és mások szeme elé tárni. A paródia pedig... Az embereknek kell a görbe tükörkép, kell, hogy tudatosan vagy tudat alatt nevessenek magukon. Illetve, még songficiket is imádok írni, mert szerintem rendkívül érdekes, ha egy dalszöveg köré kell felépíteni egy történetet. 


10+1. Melyik a kedvenc ficid, és miért? Mi volt az, ami annyira magával ragadott?


 Igazából nincs kedvenc ficim. Írtam nem egy, hanem kettő fanfiction ajánlót, ahol felsoroltam azokat a blogokat, amik tényleg elnyerték a tetszésemet, és érdemesnek tartom azoknak az elolvasását. Nem mondanám egyiket sem kifejezetten kedvencnek, mert mindegyiket egyformán jónak tartom, csak a xy mennyiségű ficiből mindegyik más-más hangulathoz és embertípushoz illik. Ezért lenne lehetetlen összehasonlítani azokat, amit nem fogok megtenni, természetesen. Szóval nem, nincs kedvencem, bár, van egy NamKook fordítás, amit egyszerűen imádok, és legalább ötször elolvastam. Ezt lehet egy eltitkolt kedvencnek nevezni, de ez csupán egy szösszenet, ami mélyen a szívembe zárta magát.


 Beismerem, én most szemét leszek, és nem teszek fel kérdéseket, mivel senki olyat nem olvasok, aki ezt a díjat ne kapta volna már meg, és én ne akarnám neki odaadni ezt. Viszont, nektek, kedves olvasók, nagy örömmel felteszek néhány (ha nem tíz) kérdést, amit nagyon szeretnék, ha megválaszolnátok, csupán kíváncsiságból. ^^


Tíz plusz egy kérdés, amit felteszek az Olvasóknak!


1. - Mi volt az első fanfiction, amit olvastatok?
2. - Miért kezdtetek el fanfiction-t olvasni?
3. - Ha esetleg nem írtok; terveztétek valaha, hogy esetleg írni kezdtek?
4. - Melyik a kedvenc műfajotok, és melyik az, amelyiket nem bírjátok elviselni?
5. - Van olyan magyar, vagy akár angol fanfiction, amit olvasnátok könyv formában is?
6. - Melyik fanfiction karakterrel töltenétek el egy napot? 
7. - Melyik főszereplő/sima szereplő bőrébe bújnátok, hogy végigéljétek mindazt, amit ő a történetben? 
8. - Melyik karaktert utáltátok a ficikben? Melyik fici volt az?
9. - Szerintetek lesz olyan, hogy magyar, kpop yaoi fanfiction valaha meg fog jelenni könyvben? 
10. - Szerintetek melyik íróknak kellene ezzel komolyabban foglalkoznia? Olvasnátok tőlük nem csak kpop-os, vagy yaoi történetet is?
10+1. - Melyik íróval találkoznátok szívesen (esetleg az Író-Olvasó találkozón)?



Köszönöm az eddigi figyelmeteket! ^^


You May Also Like

3 megjegyzés

  1. Na halihó (de csak, mert parancsba adta nekem valaki, khm...)

    1. na most... 3 éves korom óta animét nézek (még ha nem is tudatosan) és voltam vagy 12, mikor legelőször fanficet olvastam XDD szerinted? abban halálosan biztos vagyok, hogy egy Inuyasha fanfic volt és mindenki meghalt benne és AFS-en olvastam és utáltam és nagyon leszóltam... (ezt kimásoltam úgy, ahogy van, mint látod XD)

    2. Anime. Túl sok időt kellett várni egy-egy új rész között. Valamivel ki kellett tölteni az időt :D

    3. Írtam én, csak szar vagyok, úgyhogy elengedtem XD Az olvasás mindig jobban ment (Y)

    4. Szeretem a cukiskodó történeteket, a tömény romantikát, iskolai élet is jöhet most már, de az hót ziher, hogy depressziós műveket nem vagyok hajlandó olvasni XD Ha tudom, hogy a LIMBO ilyen depó lesz a végén, tuti nem olvasom el ÉS MEKKORA KIRÁLYSÁGBÓL MARADTAM VOLNA KI, de nem érdekel, utálom, ha valaminek nem öröm és boldogság és beszívott gumimacik a vége. ToT

    5. Nope. A fanfic maradjon fanfic, interneten, mert ott tök jó helyen van (Y) *amúgykönyvbuzi*

    6. Akármelyik Baekhyun-oddal :D (Y)

    7. Chenci! A KrisHun-ban a szívem csücske, meg a Limbóban is okés volt, főleg ezzel az érzős dologgal, a School/Love of Shame-ben meg Sehunnal van együtt, úgyhogy nem is magyarázom tovább XD

    8. Nem mondanám útálatnak, de néha a főszereplőket arcon tudtam volna csapni egy péklapáttal :'D
    Ah, mégis! Sehun szülei a KrisHun-ban, hogy forduljanak fel ott, ahol vannak a mocsadékok! Meg Kris apja is, fhuuuuuuu.... Hát még mindig felidegesítem magam, ha eszembe jut XD Túl friss az élmény...

    9. Egy ilyen országban csekélyke rá az esély, aztán meg, ha belegondolsz, a szereplői élő emberek és azért ezzel sok macera lenne jogilag meg satöbbi... De azért szép lenne :'D

    10. Neked mindenféleképpen, én úgy gondolom :D Megvan benned minden, ami egy jó könyvhöz kell, én pedig imádok olvasni tőled - és nem feltétlenül a yaoi téma miatt, elvégre nem ez fogott meg legelőször, mikor beleolvastam a Limbóba :D Hetero vagy nem hetero, nekem édes mindegy, nem amiatt élvezek egy könyvet, hogy mi van a karakterek lába között.

    10+1. Na most őszintén bevallom, engem nem igazán szoktak érdekelni az írók. Ha találkoznék a kedvenceimmel, elmondanám, hogy fantasztikusak voltak és köszönöm az élményt, amit nyújtottak, de ennyi. Én ilyen kis érdektelen geci vagyok xD

    Na, remélem elégedett vagy! Volt pár kérdés, amivel nagyon megfogtál (lásd, rögtön az elsőt XD) úgyhogy kemény agytorna volt így lefekvés előtt :D
    Csók a családnak!

    <3

    VálaszTörlés
  2. Szia Noel 😃
    Először is gratula a díjhoz 😃
    Ahogy olvasom a válaszaidat ( és éppen írok neked) nagyon furcsa érzésem van, de komolyan. Most már van halvány fogalmam arról, hogy milyen vagy és így írni kommentet... Furcsa 😂 kellemesen furcsa 😃
    1. A legelső ficim egy Gazette témájú volt és yaoi. Emlékszem mennyire kiégtem, amikor a mostoha testvérek éppen csináltak dolgokat... Ha jól emlékszem elkönyveltem a barátnőmet betegnek... Aztán mégis tovább olvastam 😂.
    2. Hmm.. Talán a kíváncsiság miatt. Érdekelt, hogy egyes emberek, hogyan látják az általam kedvelt embereket, kit melyik tulajdonsága fogott meg. Na meg aztán rájöttem, hogy egyes fanfiction írók igényesebbek és tehetségesebbek mint a mai írók többsége...
    3. Írok ^^
    4. Kedvenc műfaj nem nagyon van, talán a fantasy. Nálam leginkább a szereplők számítanak, mert ha irritál a főszereplő, akkor nincs az az isten, hogy én végig szenvedjem. És amit a legjobban utálok, az a tömény, hányingert keltő romantika. Minden kiszámítható és tökéletes, olyan jó kis konfliktus helyzeteket hagynak ki és tusolnak el, hogy szívem szerint átírnám az egészet, még az is jobb lenne 😂
    5. Bármennyire is szerelmes vagyok a ficikbe, azt hiszem nincs olyan. Vannak nagyon tehetségesek írók (Khmm!!) akiktől szeretnék olvasni, de szerintem nem mint fanfiction kéne megírni, hanem saját karakterekkel, hogy mások számára is érthető legyen. Vagy nem tudom..
    Késő van 😂😂
    6. Most komolyan válasszak??? Akkor (csak hogy igazán meglepjelek) Baekhyun a Limbóból. Imádom a beszólásait és... Mert ő.. Ő! Perfect
    7. Ismételten Baekhyun a Limbóból, mert bár kapott hidegen és meleget élete során, olyan dolgokat tanult meg, amikre nekem is szükségem lenne. Habár kicsit depisebb lett a vége, így jó az egész. Nem mindenkinek adatik meg a boldog és teljes élet, de neki ha rövid ideig, de megvolt. És ennél több nem is kell ^^
    8. Azt hiszem senkit... Talán az ADH -ban egy-két szereplő, akik megalázták Sehunt, de ők is megkapták a büntetésüket, meg persze a szülei, de mivel maga a szereplő is túllépett rajtuk, én se idegelem magam ezen 😃
    9. Azt hiszem igen, lesz. A Kpop egyre inkább terjed és egyre nagyobb az igény a fanfictionokra, úgyhogy csak idő kérdése. Én személy szerint nem bánnám 😊
    10. Te 😂 van még pár író, de... Nem tudom... Álmos vagyok.. És a téma nálam nem számít. A szereplők személyisége a lényeg.
    10+1. Öhmm... Park Il Joon, Liti Kyirumi, N.Bea, Letty ( messziről már láttam, haladok 😂) és te. Ennyi 😊
    Néhol kicsit értelmetlen, de nem baj, azért remélem érted a lényeget 😃.
    Remélem még sok díjat fogsz kapni, hajrá 😊
    Ami 💜

    VálaszTörlés
  3. 1.Hát én egyébként nagyon furcsán csöppentem ebbe bele, egyébként egy VIXX-es ficit a YaoiKirán xd

    2. Igazából nincs nagyon oka, egyszerűen meleg történeteket kerestem, és a Fanfictionok jónak tűntek 😂

    3. Én már írok, úgyhogy.. XD

    4. Hát.. Inkább a romantikus/smutokat szeretem. Amit pedig utálok hát.. Az a már.. Túl nyálas fici. De konkrétat nem tudok mondani

    5. Igen van, a Drunken Desires a Two In a Million és a The Beast^^

    6.Hát ha az én ficimre érted, akkor a Fucking Goodból Jongal, mert a karaktere kicsit tükröz engem, olyan "Meg beszélem én magammal is" xD
    Ha pedig a tiedre. Akkor Limboból BaekHyunnal, mert egyszerűen nagyon durca ott a szereplő xD

    7. Hát szerinteem.. A Two In a Millionból Kibum bőrébe, kiváncsi lennék, milyen is férfiként terhesnek lenni. Még Jongnak a bőrébe is belebújnék, elég érdekes az az egész történet. A kedvencem *-*

    8. Hát én most konkrét ficit nem tudok, de akit mindenhol utálok, az Kris. Egyszerűen mindig jó képűnek írják le, és én mikor ránézek egy képére, elgondolkodom azon, hogy Yifanba mi a sexy? És rájövök.. Hogy semmi! Jó persze, nem mindenkinek tetszhet valaki, csak már kiveri a biztosítékot nálam, hogy minden Fici író tökéletesnek állítja be xD Hát én egy külömb fanfiction író lennék T_T

    9. Igazából látok rá esélyt, egyrészt a Kpop nagyon nagy feltörésben részesül ország szerte.. Szerintem simán lehet, hogy a fanoknak kiadnak egy könyver :D

    10.Erre így no comment. D:

    10+1. Hahaa.. Veled. Is. Egyébként sok mindenkivel, hogy elássam tanácsokkal, vagy hogy ő engem, annyira jó lenne beszélgetni az írokkal, mert így azért elég nehéz, főleg, hogy nem rég léptem be ebbe az egész Kpopba, és ezért az írásaimat alig ismerik.. De azért örülnék ha végre valakivel tudnék beszélgetni :D
    Gratu a díjhoz, így tovább^^
    ~Dia💙

    VálaszTörlés